Twitter Feed

LATEST NEWS:

2013-06-22: Transfered all of my 2011 "My Year in Music" posts from Facebook.

Tuesday, February 26, 2013

Pappaperm, uke I



Dag 1:
Da var første dag med pappapermisjon godt i gang!
Olivia og jeg har - så langt - sovet masse, hørt på Audioslave og General Patton vs. The X-Ecutioners, og lekt med klosser.
Dette her kan bli riktig så bra.


Dag 2:
Jeg innser at det å dytte en tvillingvogn (med småtjukke passasjerer) opp nådeløse, islagte bakker på morrakvisten er en tøff, tøff oppgave.
Fem dager i uka i tre måneder. Innen våren kommer, regner jeg med at rumpa mi kan brukes som ambolt.


Dag 3:
Første besøk i åpen barnehage. Pappa satt i halvkoma etter å ha lidd seg gjennom 35+ minutter med oppoverbakker, mens lille Olivia krabbet fornøyd rundt og smilte til alle (og tygget på alt).
Også: åttemånederskontroll. Frisk og fin baby bekreftet, 67 cm/7410 gram.


Dag 4:
* ALT vil, på ett eller annet tidspunkt, lukte leverpostei. Årsak: noen har tatt på det med leverposteifingre.

* En av mine største utfordringer nå, er å havne i synk med hvor lang tid ting tar når det gjelder kidsa.
Akkurat nå er jeg mellom 20 og 45 minutter forsinket til absolutt alt jeg planlegger. I barnehagen klokka åtte? Nei. Ut av døra kvart over åtte. Kanskje.


Dag 5:
Jeg noterer meg at Olivia (8 mnd.) gir totalt beng i Pappas helsetilstand. "Kvalm, sier du? Syk? Hvor er maten min?".


No comments:

Post a Comment